Boys Over Flowers/Boys Before Flowers

12 Ocak 2014 Pazar

Uzun Bir Aradan Sonra K-Dramalara Dönüş

Dizi adı: Boys Over Flower/Boys Before Flowers
Bölüm sayısı: 25
Ülke: Güney Kore


Boys Over Flowers ya da Boys Before Flowers, 2009'da KBS2 kanalında yayınlanmış, hemen sonrasında ise büyük sükse yapmış bir Güney Kore dizisidir. Bu dizinin evveli "caponlara" dayanıyor efenim. Hatta dizi, dizi değil mangaymış. Sonrasında caponlar dizisini çekmiş. bkz: Hana Yori Dango. Ülkemizde ise Yaban Çiçeği adıyla TRT'de yayınlandı.  Bir Türkçe dublaj yapmışlar ki sormayın. Bana, "Bu ne bu, dublaj mı? Ben bu dublajın..." dedirtmeyi başardılar. Ah ah... Allah'tan internetten izledim ha.





Dizi, Shinhwa Group'un tanıtımıyla başlıyor. Öve öve bitiremiyorlar. Sonuçta, ülkenin en zengin holdingi. Hele bunların bir okulları var diyorlar, çocuğunuz bu okula gitme şansını yakaladıysa en iyi üniversiteler garanti. E tabi ki yaşamın kanunu; bu okula sadece zengin bebeleri gidebiliyor. Ha bir de burs kazananlar.  Şöyle bir şey de var: Okul bir harika, arkadaşlar. Dizide görüp özendim be. :D Bir de bir büyük bir büyük... Bakın mesela fotoğraftaki kısım okulun 1/6'i falan eder herhalde. ( hela vela velvelaaa hay maşallah! :I )


kjkşkş


Shinhwa Group'un biricik varisi Gu Jun Pyo... Ailecek paraya para demiyorlar. Çok fazla paradan mıdır, aile sevgisi görememekten midir nedir, Gu Jun Pyo insanları hor gören kibirli biri. Aynı zamanda F4'ün de lideri. "Okulda F4'ü görünce bütün kızlar bayılır. Kalkın bile demez F4. Nasıl olsa umurumuzda değilsiniz." (Galiba kafiyeyi tutturamadım. :/) 




Geum Jan-di fakir bir aileden gelmekte. Babasının bir kurutemizleme dükkanı var. Bir gün teslimat yapmak için Shinhwa Lisesi'ne gelir ve ne görsün, teslimatın sahibi kendini çatıdan atmak üzere. Jan-di bir hışımla çatıya çıkar ve "Parayı ödemeden atlama. Hem indirim de yaparım." temalı bir konuşma yapıyor. 

Jan-di'ye saf mı desem, öküz mü desem bilemedim. -_- 

Neyse efenim. Sonra, kendini atacak olan abimizin konuşmalarından anlıyoruz ki bu abimiz F4'ün gazabına uğramış. Sadede geliyorum. Tam atlayacakken Jan-di onu yakalıyor ve kahramanlığından dolayı "mucize kız" olarak haberlerde yerini alıyor. Peki olay tatlıya mı bağlanıyor? Shinwha Group için hayır. Çünkü medya bu intihar girişimini öyle bir haber yapıyor ki aileler "Bu ne biçim okul, bu ne biçim eğitim sistemi!" demeye başlıyor. Shinwha Group da diyor ki biz bu Jan-di'yi okula alalım, olay tatlıya bağlansın... Hemen Jan-di'nin evine bir adam yollanıyor ve teklif sunuluyor. Jan-di bu duruma pek sıcak bakmasa da ailesinin baskısı ve en önemlisi de okulda yüzme havuzu olduğu için teklifi kabul ediyor. "Bir yüzme havuzu için mi yani?" diyebilirsiniz ama kız yüzme dalında olimpiyatlara katılmak istiyor. Gitmesin de n'apsın?


Okul o kadar büyük ki ilk gün Jan-di başlıyor sınıfını aramaya. Bu noktada hemen Ji-hoo devreye giriyor.





Jan-di, bahçenin bir köşesinde mahzun mahzun kemanını çalan Ji-hoo'ya rastlıyor. E tabi ki ortada romantizmin Allah'ı varken Jan-di'nin gönlünü Ji-hoo'ya kaptırması işten bile değil. 




Jan-di daha ilk günden F4'e gıcık oluyor. Hele Jun-pyo... Elinden gelse bir kaşık suda boğar. Böylece Jan-di ve Jun-pyo ikilisi didişmeye başlıyor. Jun-pyo, Jan-di'ye "kırmızı kart" veriyor ve işkence başlıyor. Tüm okul Jan-di'nin anasını ağlatıyor ama kız azimli! Tabi ki pes etmiyor ve o da Jun-pyo'ya kafa tutuyor. Böylece F4'ün eziyetlerine en uzun süre dayanan kişi oluyor kendisi hatta. Özet, özet, özet... Gel zaman, git zaman Jun-pyo'nun nefreti aşka dönüşüyor. Böylece "Jun Pyo - Jan Di - Ji Hoo" aşk üçgeni sezonu açılmış oluyor.





Veee tüm kızların sevgilisi, erkeklerin idolleri, para babalarından oluşannnn F4! (Buraya bir alkış efekti gelecek.)


Bu ablamız da Jun-pyo'nun annesi tarafından ayarlanmış gelin adayı. Ablamızın ana-babasının ABD merkezli bir holdingi var. Jun-pyo'nun anası da "Bundan iyi gelin mi olur? Bir taşla iki kuş." dedi ve nişanlarını oldu bittiye getirdi. Sonra ablamızın da gönlü Jun-pyo'ya düştü ama bizimkinin gönlü de Jan-di'de. Yani anlayacağınız aşk üçgeni oldu aşk dörtgeni. :)  Bu ablamız da bir türlü aradan çekilmedi be. "Bacım yeter ama artık!" demekten dilimde tüy bitti. Neyse ki bunlar tam evleneceklerdi ki son anda abla insafa geldi, işler değişti. ^^


Gu Jun Pyo'ya başlarda gıcık olsam da sonradan çok sevdim. Jan-di, zamanla Jun-pyo'nun iyi yönlerini ortaya çıkardı. Onu resmen adam etti. :D


Ji-hoo için üzüldüm. Sen o kadar Jan-di'yi sevme, bir mankenin peşine takıl; en sonunda Jan-di'ye aşık ol ama bu sefer de Jan-di'nin gönlü Jun-pyo'da olsun. Sonradan Ji-hoo, büyüklük yapıp aralarından çekiliyor.  :))


Woo-bin sahneleri çok azdı. F4'ün en geri plandaki üyesi olmuş senaristler yüzünden. :(




Bizimkilerin aşk üçgeninden bahsedeyim derken az kalsın Yi-jung ve Ga-eul ikilisini unutuyordum. :>











Bahsetmeden edemeyeceğim. Jun-pyo'nun cadı anası. Dizi boyunca Jun-pyo ve Jan-di'nin arasına girip onların ilişkilerini bozdu. Tam bir kötü kadın Müzeyyen. (Sevmiyorum işte. -_-)





Ve gelelim finale... O ne biçim finaldi be? Ben pek beğenmedim açıkçası. Final yoruma çok açıktı. Sanırım bunu "Jan-di - Ji-hoo" çiftini sevenlerin de gönlünü hoş tutmak için yapmışlar.



Diziden Kareler




Jun-pyo <3 Jan-di "İlk Gece"




"Ayakkabılar bir kadın için önemlidir. Güzel ayakkabılar seni güzel yerlere götürür."
















Ga-eul sevinmeleri... ^^






Bu sahnenin kamera arkasını izledim. Rüzgar yüzünden tekrar tekrar çekmek zorunda kalmışlar. Yazık gııı. :D




Dizinin en komik sahnelerinden biriydi. :D




Kime üzüleceğimi şaşırdım valla. :(







Jan-di'nin fakir ama "gurursuz" ailesi. :D



OYUNCULAR


  • Lee Min Ho - Gun Jun Pyo




  • Ku Hye Sun - Geum Jan Di



  • Kim Hyun Joong - Yun Ji Hoo



  • Kim Sang Beom - So Yi Jung



  • Kim Joon - Song Woo Bin




  • Kim So Eun - Chu Gae Eul



  • Lee Min Jung - Ha Jae Kyeong



  • Kim Hyun Joo - Gu Joon Hi



Oyuncu listesi kabarık olduğu için belli başlı oyuncuları aldım. :)


Ayrıca dizinin müzikleri de şahane! 
  1. Jisun - What Should I Do?
  2. Ashily - Lucky
  3. Kim Yoo Kyung - StarlightTears
  4. SHINee - Stand By Me
  5. SS501 - Because I'm Stupid
  6. Someday - Do You Know
  7. Almost Paradise – T-Max
  8.  A Little – Suh Jin Young
  9. One More Time – Tree Bicycles
  10.  I Know (Saxophone Inst.) – Lee Jung Sik
  11. Dance with me (Inst.)
  12.  Blue Flower (Inst.)
  13. So sad (Inst.)
  14. Opening Title (Paradise Intro.) – T-Max

Benim benzetmemle bu dizi az çok Türk filmi. Bakınız; Gu Jun Pyo, zengin fabrikatörün oğlu Tarık Akan, Geum Jan Di ise fakir ama gururlu Hülya Koçyiğit. :D




Veeee bir yazımın daha sonuna geldim. İzleyen olur, izlemeyen olur mantığıyla fazla deşmeden anlatmaya çalıştım. Umarım okurken eğlenmişsinizdir. Görüşmek üzere. ^^





-Dilek



11 yorum:

  1. Yazıya bayıldım çok eğlenceli ve çok güzel bi yazı ve bu dizi bnim izlediğim ilk kore dizisiydi ve harikaydı kesinlikle kim hyun joong ayrı bi tatlıydı bnce geum jan di ile yun ji hoo olmalıydı ama gu jun pyo da çok şey yapmıştı bnce final de güzeldi yazı için teşekkürler (bu arada parantez içinde yazdığın cümleler ayrı bi komikti :D) yazı için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloguma ilk yorum yazan kişisin. Ayrıca yazımı beğenmene çok sevindim. Asıl ben teşekkür ederim. ^^ Benim ilk Kore dizim Saraydaki Mücevher'di. O da çok güzeldi. TRT sağ olsun izledik zamanında. :) Finali beğenmememin bir nedeni de Gu Jun Pyo sarılırken Jan-di öküz gibi durdu. E sen de bi' sarıl, sevdiğini hissettir de mi? Ama yok. Bir de ben çoluğa çocuğa karıştıklarını görmek istiyordum. Bu yüzden final konusunda biraz çirkefleşmiş olabilirim. :D

      Sil
    2. jan di ne zaman duygusal oldu ki? :D Türkler çoluk çocuğa düşkündür anlıyorum seni aslında çok ii olurdu :)

      Sil
    3. Haklısın, Jan di hep odundu sanırım. :D Ama ben karakteri sevmiştim. Ku Hye Sun'ın konuşurken aynı anda bağırabilme yeteneği olduğunu öğrendim. Ay bir bağırıyordu hoparlörleri kısıyordum. :D Çoluk çocuk iyidir. En azından finalin eksik olduğunu düşünmezdim. :))

      Sil
    4. O bağırmalar falan çok iiydi :D finalde geleceği de gösterselerdi keşke :)

      Sil
    5. De mi? Ama yok. Dizi finallerini kötü yapmak Korelilerde gelenek haline gelmiş. :I Finali iyi olan dizilerin hakkını da yemeyeyim tabi. Mesela Secret Garden gibi. ^^

      Sil
    6. secret gardenı herkes çok övüyo gerçekten o kadar ii mi?

      Sil
    7. Dizi güzel, ben beğendim. Yanlış hatırlamıyorsam ilk dört bölümden sonra biraz fantastikleşiyor. Oyunculuklar güzel. Sırf Hyun Bin'in kadın taklidini görmek için bile izlenir. :D Ve finali de çok güzel. Hani tam insanların istediği gibi bir final olmuş diyebilirim. Biraz da spoiler verirdim ama vermeyeyim, neyse. :D

      Sil
    8. O zaman yaz tatilinde izleyeceğim ilk dizi belli oldu :) ayrıca kadın taklidini çok merak ettim :D

      Sil
    9. Yaa şimdi o kadın taklidine örnek vermezsem içimde kalacak. :D Bkz: https://24.media.tumblr.com/7d3eaa37d9b2ac1e13b6c360f2437e2c/tumblr_mzbtooJXd11s5lzhjo2_250.gif ve https://24.media.tumblr.com/95ead55919b2ce33a9b16ade172ac774/tumblr_mzbtooJXd11s5lzhjo7_250.gif Hadi bu kadar yeter. Yine kendimi tutamadım zaten. :D

      Sil
    10. Allahım ya 2. gife bittim :D kesinlikle izlicem :DD

      Sil

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS