Bunu Sevdim: Faith/The Great Doctor

7 Ocak 2014 Salı

Dizi adı: Faith/The Great Doctor
Bölüm Sayısı: 24
Ülke: Güney Kore

Lee Min Ho ve Kim Hee Sun'un başrollerini paylaştığı 2012 yapımı şukela bir dizi. Hem de tarihi-fantastik dizi kategorisinde. Herkesi vuran Lee Min Ho dalgası beni biraz geç vurduğu için diziyi ancak bittikten sonra izleyebildim ama ne yalan söyleyeyim böyle daha iyi oldu. Diziyi dört günde yalayıp yuttum.



Dizimiz Goryeo döneminde geçiyor ve yapılan entrikaları bir kenara bırakırsak odak noktası, tabi ki yakışıklı mı yakışıklı Choi Young ve tatlış mı tatlış Eun Soo arasında gelişen aşk.




Lee Min Ho'nun general rolünde oynadığını öğrenince pek bi' heyecanlandım. Çünkü City Hunter'da rolüne o kadar oturmuştu ki o, adamları döverken utanmasam "Bir de benim için vur!" diyecektim. Ama Faith'in ilk bölümünü izledikten sonra hayal kırıklığına uğradım. Her şeyden önce dizi seni tuttuğu gibi içine çekmiyordu. Lee Min Ho da rolüne uyum sağlayamamıştı. Burada hemen "Hadi ya. Dizi olmamış mı diyorsun yani?" diyenlerin içini rahatlatmak istiyorum. İlk iki bölümden sonra diziye resmen balıklama daldım, arkadaşlar. Dizi de Lee Min Ho da acayip iyi toparladı. Hatta bir süre sonra "Canım sen general olmak için doğmuşsun." dedim. Duygularını ifade etme konusunda oldukça başarılıydı. Zaten Lee Min Ho "başarısız" dersem vurun beni. Adam dünya yıldızı olacak, gaçılın. :D

Yine bir not: Choi Young'un özel bir yeteneği var. Avatarvari açıklamak gerekirse, adam yıldırım bükücü işte.  :D (Kendinden yıldırımlı Choi Young... İğrenç iğrenç espriler de yaparım böyle arada.)




Veee Choi Young tarafından kaçırılan sevimli doktorumuz Eun Soo. Zaman yolculuğu yapıp günümüzden koparılıp teeeeee Goryeo dönemine götürülüyor. Kendisi tıkınmayı çok seviyor. :)) Tıkınma meselesi aramızda özel bir bağ oluşturmuş olacak ki ben bu ablayı çok sevdim. Dizi boyunca bağrıma basmak istedim. :))) Ayrıca Kim Hee Sun ablamız da önceleri biraz abartılı oynasa da bir süre sonra rolü kaptı. Hemen buraya bir not düşmek istiyorum: Hee Sun aynı zamanda Efsane(The Myth) filminde de Jackie Chan ile başrolü paylaştı. (Hatta "Tanıdık geliyor ama.." diye diye en sonunda gittim bir araştırma yaptım ve ancak o zaman daha önce nerede gördüğümü hatırlayabildim. Ama orada saçları siyahtı bi' kere. :ı ) Filmi izlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Zaten "Ceki Çen" olur da o film izlenmez mi? :D Şuraya bir de çukur not düşeyim: Ablamız gördüğünüz gibi oyunculuğunu almış, uluslararası bir boyuta taşımış. Bilenler, bilmeyenlere anlatsın... :)

Şunu dinlemenizi de öneriyorum ayrıca. :))




Min Ho ile Hee Sun arasında 10 yaş var bildiğiniz gibi. Kimileri "Yok, olmamış." dese de ben ısrarla "Olmuş, olmuş. Çok da güzel olmuş." diyor ve bu çifte en kocamanından bir onay veriyorum. Yukarıda Allah var şimdi, Hee Sun senden benden genç duruyor neredeyse. (Tü tü tü tü maşallah...)  Dizide birbirlerine çok iyi uyum sağladılar ayrıca.

Not: Hee Sun evliymiş. Sanırım bir de çocuğu varmış. Hatta 6 yıl aradan sonra Faith ile ekranlara dönmüş. Vay vay vay...




Prens Deok Seong, Gi Cheol... Kral ile "alıp veremediği" olan, cennete(Eun Soo'nun cennetten geldiğini düşünüyorlar.) kafayı takmış bir abimiz. Dolayısıyla bu noktada her yol Eun Soo ve ondan ötürü de Choi Young'a çıkıyor. Arada sırada Choi Young ile kapışıyorlar falan... Ne var ki, önceleri ana kötü karakterimiz olduğunu düşünsem de sonraları ona şükreder duruma geldim. Neden mi? Buyurun efenim...




Alın size kötü karakter: Prens Duk Heung Goon! Dizinin ortalarında senaryoya dahil oldu ve diğer karakterlerin hayatını kararttı cibiliyetsiz herif. Bencillik desen bunda, ikiyüzlülük desen bunda, psikopatlık desen master yapmış zaten. Zehirlerle de kafayı bozmuş manyak herif. Anlayacağınız her şeyiyle tam bir nefret mıknatısı. "Allah belayanı versin!" diyorum ve seni geride bırakıyorum lanet olası...

Bir saniye! Geride bırakmadan önce söyleyeyim; Prens Duk Heung Goon, aynı zamanda kralın da emmisi(amcası). -_-





Saray doktoru Jang Bin. Eun Soo'ya karşı bir şeyler hissediyor mu tam olarak çakamamış olsam da iyi adamdı. Bakın -dı diyorum. Çünkü  -SPOILER- ne yazık ki öldürüldü. Çok ilgisiz bir ölümdü bence. Adam bir köşede güzel güzel doktorluk yapıyordu işte. Ey senarist, illa ki birilerini öldüreceksin değil mi? -SPOILER-  Bir de şu var: Bir ara bıyıklarını hiç kesmeyecek mi diye endişelenmiştim. Allah'tan öyle bir şey olmadı. Hah işte ne güzel, yüzün gözün açıldı bıyıklar gidince. :D




Kral ve kraliçe başlarda birbirlerinden nefret ediyorlarmış gibi görünse de aslında birbirlerini çok seviyorlar. Ama aralarına giren/girmiş bazı olaylar var. Kader utansın...


Choi Young'un halası, yani saray leydisi Choi. Dizideki en dobra karakter. Ben kendisini sevdim. :))



 



Alevzen ve Nağmezen. Alevzen "Birilerini yaksam da kim acaba?" diye ortalıkta dolaşıyor resmen. Diğeri zaten fareli köyün kavalcısı. -_-



Dizi boyunca mimikleriyle beni benden aldı. :D



Goryeo'ya geldiği ilk zamanlardan... Henüz olayın ciddiyetini kavrayamamış, kendini dizi setinde sanıyor zavallım. :/ Ablam, çekmez o telefon oralarda. :((



Choi Young'un Eun Soo'ya at binmeyi öğrettiği sahne oldukça komikti. :D



El ele tutuşmalar felam... :>



Vermişler adamın eline bir polis zırhı, garibim de alışkanlık haline getirdi, dövüşmeye onunla gidiyor. Hayır, al bir kalkan, sen de rahat et, ben de rahat edeyim. Bu şekilde gerçekten komik görünüyordu bence. :D



Hee Sun tatlışlığı... ^^



Lee Min Ho'nun ciddiyeti bozduğu anlar... :D



Benim "Yürü be koçum, kim tutar seni!" gibi tezahüratlarla izlediğim sahne.

Final sahnesini anlatmayacağım. Ama şöyle söyleyebilirim; bazılarımız finali beğenmese de bence final tam yerinde olmuştu. Hayret, Kore dizilerinde bir ilk. :D

Tabi ki her dizinin finalinden sonra gelen o boşluk hissi, Faith'in final bölümünü izledikten sonra da beni yalnız bırakmadı. Aman ne güzel! :(((

Bu şarkı da dizide geçen en iyi şarkıydı bence. :))


Veeeee yazının sonu! Umarım okurken eğlenmişsinizdir.  ^^






-Dilek


12 yorum:

  1. VAY BAEEEEH! dediğim yazılardandı tebrik ederim.Ama yazı kısa geldi bana onu söylemeliyim bidahakine uzun olursa ii olur.Ama dizi güzele benziyo inş izleyebilirim.Hee sunın tatlılığı lee min hoo nun karizmasına diyecek bişey yok zaten.Yazı için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyyy blogda yayınladığım ilk yazı. ^^ O heyecanla falan ancak bu kadar olmuştu Özü'cüm. Üç dört bölüm sonra insanı bayağı kendine bağlayan bir diziydi, güzeldi. Tabi dizi güzel, oyuncular daha da güzel. :D Çok teşekkür ederim ayrıca. :>

      Sil
    2. Bence ilk yazı için gayet güzel ^^ inş izlicem zor ama izlemek istediğim dizilerin listesi o kadar uzun ki 2-3 seneye ancak biter hepsi ama öncelikli doctor who :3 matt smith acayip tatlıydı ya çok ii oynamıştı bnce keşke ayrılmasaydı :( bişey değil gerçekler :)

      Sil
    3. Benim de listemde o kadar çok dizi var ki... Aynı durumdayız. :D Doctor Who'ya baştan mı başlayacaksın? Çok uzun ama kesinlikle tavsiye ediyorum. Doctor Who anlatılmaz, yaşanır. :D Matt Smith, cidden güzel oynamıştı. Ama her Doktor'un bir sonu var maalesef. Yenisi gelince "Olmaz, ben eskiyi isterim!" diyorsun ama yenisine de öyle bir alışıyorsun ki... Ben modern seriyi izlediğim için sadece üç Doktor'u biliyorum ve o Doktorları oynayanlar da süper oynamışlardı. Bence Peter Capaldi amcamız da aynı kaliteden şaşmayacak. Adam son bölümde yalnızca bir iki saniye göründü ama beni etkilemeyi başardı valla. :D Bakalım, göreceğiz artık. ^^

      Sil
    4. Hayır daha yeni başlicam ama matt smithin olduğu sezonu e2 den izledim inş yaz tatilinde başlayıp bitircem :) mattin gittiğine gerçekten çok üzülmüştüm ama :( ama yeni doctorunda kesinlikle harika olacağından şüphem yok :)

      Sil
    5. Başlarda biraz sıkıcı gelebilir, çünkü o zamanlar pek de iyi efektler kullanamıyorlarmış vb. ama izlemeyi sakın bırakma. Pişman olmayacaksın Özü. ^^ Hele bir 2. sezon gelsin de David Tennant ile tanış... Vuhuuuuu! :D

      Sil
    6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    7. Tamam sana güveniyorum dileğğk :D David Tennanta herkes ii diyo merak ettim :)

      Sil
    8. Sen iyi diyosan iyidir apla :D

      Sil
  2. Az önce dizinin finalini izledim. Dizi hakkında yazılara bakıyordum. Burayı gördüm. Finaldeki yıl karmaşasından sonra geldim 2014 yazısına 2020de yorum yazıyorum. Ne garip..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de 2022 bitmek üzereyken yorum yapıyorum. Ölmedim ama ben de başka bir boyutta ve hayattayım diyelim :)))

      Sil

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS